
Meer op gemak tijdens beeldbellen met arts
“Zorgverleners en patiënten beginnen het normaal te vinden dat je zorg niet automatisch in het ziekenhuis consumeert.”
Er zijn veel mensen betrokken bij de veranderingen in de zorg. In dit gedeelte vindt u interviews met specialisten en huisartsen over hun ervaringen.
“Zorgverleners en patiënten beginnen het normaal te vinden dat je zorg niet automatisch in het ziekenhuis consumeert.”
“Sinds januari 2020 kan de huisarts zelf een onderzoek aanvragen in het vaat-lab. Een chirurg bekijkt daarna de uitslag en stuurt deze mét een behandelplan en uitleg naar de huisarts. Die kan dan samen met de patiënt de volgende stap zetten.”
“Een of twee keer per maand vis ik een patiënt met een dreigend hartinfarct uit de verwijsbrieven van huisartsen. Dan zorgen we ervoor dat deze meneer of mevrouw terechtkan op de spoedeisende hulp of op korte termijn op de polikliniek Cardiologie. “
De patiënt krijgt nog steeds de beste zorg, maar het is niet nodig daarvoor het ziekenhuis te bezoeken.
“Door de toenemende zorgvraag in de eerste en tweede lijn én de krapte op de arbeidsmarkt, hebben we met elkaar de maatschappelijke opdracht om te kijken naar oplossingen.”
“We moeten creatief zijn. We hebben de taak andere oplossingen te vinden voor vraagstukken.”
Meer weten over Haga Zorg Dichtbij?
Neem dan contact op met Meta Krassenburg. U kunt haar bereiken via communicatie@hagaziekenhuis.nl
Er gebeurt nog veel meer
Wilt u op de hoogte blijven van de transitie van het HagaZiekenhuis? Laat uw e-mailadres achter en wij informeren u. U kunt zich altijd weer afmelden.